W Wojewódzkim Szpitalu Specjalistycznym im. Stefana Kardynała Wyszyńskiego SPZOZ można skorzystać z pomocy Pełnomocnika Dyrektora ds. Praw Pacjenta w sprawie skarg, wniosków oraz wszelkich wątpliwości, gdy doszło do naruszenia praw w trakcie realizacji procesu leczniczego.
Pełnomocnik Dyrektora ds. Praw Pacjenta:
Sylwia Grzesiak
tel. kom. +48 512 758 116
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Godziny przyjęć:
- Środa 12:00–14:00
– w lokalizacji przy al. Kraśnickiej 100, pokój nr 21, blok A (parter) - Piątek 12:00–15:00
– w lokalizacji przy ul. Herberta 21, pokój nr 12 (parter), budynek administracji
w lokalizacji przy ulicy Zbigniewa Herberta 21 (wjazd od ulicy Dunikowskiego) - Poniedziałek, wtorek, czwartek
– po uprzednim telefonicznym uzgodnieniu w godzinach 7:30– 15:00 terminu
i lokalizacji
INFORMACJA DLA PACJENTA
Ogólnopolska bezpłatna infolinia Rzecznika Praw Pacjenta: 800 - 190 – 590
z tel. stacjonarnych i komórkowych) czynna od pn. do pt. w godz. 9.00 - 21.00
Biuro Rzecznika Praw Pacjenta: 01-171 Warszawa - ul. Młynarska 46
strona Rzecznika Praw Pacjenta
INFORMACJA DLA PACJENTA
Pełnomocnik Dyrektora ds. Praw Pacjenta czuwa nad przestrzeganiem praw pacjenta, a w szczególności:
- Monitoruje przestrzeganie praw pacjenta,
- Służy pomocą pacjentom i ich przedstawicielom ustawowym – wskazuje tryb interwencji w przypadku naruszania praw pacjenta w Szpitalu,
- Przyjmuje skargi pacjentów i ich przedstawicieli ustawowych dotyczące udzielanych w Szpitalu świadczeń zdrowotnych,
- Podejmuje działania interwencyjne związane z realizacją praw pacjenta w Szpitalu,
- Współpracuje z organizacjami pozarządowymi na rzecz przestrzegania praw pacjenta,
- Współpracuje z Rzecznikami Odpowiedzialności Zawodowej przy Okręgowej Radzie Lekarskiej i Okręgowej Radzie Pielęgniarek i Położnych,
- Współpracuje z mediami w zakresie przestrzegania praw pacjenta.
Pełnomocnik Dyrektora ds. Praw Pacjenta nie reprezentuje Pacjenta na zewnątrz podmiotu leczniczego, nie jest Rzecznikiem Praw Pacjenta ani stroną w postępowaniu przeciwko WSzS im. Stefana Kardynała Wyszyńskiego SPZOZ w Lublinie, pomaga Pacjentowi wewnątrz placówki.